Vanliga frågor och svar

Kan jag ändra något i min beställning?

Ja, absolut. Om du upptäcker att du har skrivit fel eller bara vill ändra någon detalj i din beställning så kontakta oss. Har vi påbörjat produktionen eller skickat din beställning så går det tyvärr inte att göra ändringar. Skicka därför ditt meddelande så snart som möjligt.

Hur lång är leveransen för personliga presenter?

Med expressleverans kan du få din produkt inom 1-2 dagar. För alla detaljer se våra sida om frakt och leveranstider, klicka här.

Kan jag returnera personliga produkter?

När det gäller personliga presenter med namn/text broderat så går det tyvärr ej att returnera dessa produkter. Ordinarie produkter utan namn broderat går bra att returnera inom 14 dagar efter att du mottagit produkten. Kontakta oss så skickar vi en retursedel. En returkostnad kan tillkomma beroende på produktens storlek.

Jag har inte fått en orderbekräftelse?

Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt efter att du har beställt. Om du inte har fått en bekräftelse vänligen kontrollera skräpposten.
Om du tror att du kan ha skrivit fel e-postadress vid beställning, skicka oss ett meddelande så uppdaterar vi adressen och skickar ut en ny bekräftelse.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja, alla våra paket är spårbara. Du får alltid ett meddelande skickat från oss så snart ditt paket är skickat. Om du inte har fått detta meddelande, vänligen kontrollera skräpposten. Alla paket spåras oavsett om de skickas till närmaste ombud eller direkt till mottagarens brevlåda. 
I det skickade meddelandet från oss finns en länk där du kan spåra ditt paket. Klicka på länken för att se ditt paket. Därefter klicka på kollinumret så tas du till Postnord hemsida där du kan se status för ditt paket.

Vad kostar frakten?

Från 49 kr inom Sverige. Fri frakt över 1000 kr.

Kan man skicka en present direkt till en annan mottagare?

Ja, det går bra. Börja med att gå till kassan och fyll i ditt namn och postnummer. Då dyker det upp en box som säger “annan leveransadress”, kryssa i den. Sedan kan du fylla i uppgifterna om din mottagare där så skickar vi ditt paket dit. Glöm inte att ange mottagarens mobilnummer för ev avisering.

Kan man skicka en present till ett sjukhus?

Ja, det går bra. Det är bara att skriva sjukhusets adress följt av avdelning (om tillgängligt) och patientnamn. Paketet delas ut direkt till sjukhuset som sedan ger det till patienten.

Är det säkert att handla via Teddypost?

Ja, det är mycket säkert. Vi hanterar inga betalningar själva så dina betalningsuppgifter sparas aldrig av oss. Vi använder Klarna som samarbetspartner. Vi är också måna om att skydda dina personliga uppgifter och håller en hög säkerhetsnivå.

Går det att betala mot faktura?

Om du väljer att betala mot faktura via Klarna så skickas en faktura med e-post i samband med att ditt paket skickas.

Hur skickas fakturan från Klarna?

Fakturan skickas alltid direkt av Klarna till den e-postadress som uppgavs vid beställningen alternativt via deras app. Vi lägger den aldrig i paketet. Fakturan skickas i samband med att vi skickar ditt paket. 

Får jag en beställningsbekräftelse via e-post?

Efter din beställning så får du ett e-postmeddelande från oss med en orderbekräftelse som är ditt kvitto. Om du inte har fått detta meddelande så ber vi dig kolla in din spam-folder. Annars kan du kontakta oss så skickar vi ett nytt e-postmeddelande till dig.

Är produkterna från Teddypost barnsäkra?

Ja, Teddypost sätter säkerheten allra först. Det innebär att alla leksaker är CE-märkta. Alla produkter är fria från giftiga substanser och flamsäkra.

Vad kan man ge som personlig doppresent?

Exempel på några presenttips är följande:
Personlig badrock
Handduk med namn
Gosedjur med egen text
Badcape med namn